سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا دانشمند که نادانى وى او را از پاى در آورد و دانش او با او بود او را سودى نکرد . [نهج البلاغه]

هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...

 
 
آیا ما شیعان قبر پرستیم ؟(جمعه 87 مرداد 4 ساعت 8:49 صبح )

 

به این تصاویر دقت کنید: ...  به نظر شما اینجا مرقد چه شخصیست ؟

 

*********************************************************

 

 

صحن شریف !!

 

اگر به خاطر نمی آورید اشکالی ندارد .... طبیعی است !! ...  خودم میگویم ...

 

...

 

این محل قبر امام بخاری از پیشوایان اهل سنت و راوی یکی از کتب صحیح ( صحیح بخاری ) می باشد ... !!!

چرا تعجب دارد ؟...  خب معلوم است .......  !!!!

 

!!!

 

 برخی از مسلمانان عزیز اهل تسنن _ که البته حسابشان از بقیه جداست _ به خاطر عناد و دشمنی با شیعیان مارا قبر پرست مینامند ...!!!!!!!  به خاطر اینکه بر قبور بزرگانمان ضریح و مرقد میسازیم...و به این خاطر به شیعیان میگویند ( قبر پرست ) !!!!

 

.....................

 

البته این عزیزان به هیچ وجه به روی خودشان نمی آورند که اینجا مرقد بخاری است ...!!! ( جالب است نه ؟...)

*****************************************************************************

یک توضیح کوچک :

ما اعتقاد نداریم که این کار آنها غلط است بلکه میگوییم نظرشان راجع به برادران شیعه صحیح نیست . زیرا نمیدانند یا نمی خواهند بدانند که ساختن حرم و زیارت و دعا در نزد قبور شریفه اگر با قصد غیر خدا و عبادت صاحب قبر - نعوذبالله - نباشد مانعی ندارد و حتی باعث ثواب است .... 

***********************************

به اینجاها هم یه سری بزنید جالبه :

http://www.mostabser.blogfa.com/post-32.aspx

 

***************************************************

 البته بحث این موضوع مفصل است و میماند برای بعد ها ...انشاءالله

                                                                                        و صل الله علی محمد و آله اجمعین



 
قصیده ای زیبا از غلامرضا طریقی(پنج شنبه 87 تیر 20 ساعت 7:37 عصر )

سید ضیاء قاسمی از شاعران خوش قریحه و زلال افغانستان است که پس از مدتی طولانی که سرزمین ما افتخار میزبانی اش را داشت و از این طریق به بنده نیز دوستی پر ثمرشان را هدیه داده بود به افغانستان برگشته اند و دوستان خود را در دلتنگی دوری خویش بیقرار نموده اند. قصیده ء زیر از غلامرضا طریقی ست در همین دلتنگی ها ...

 

 

 

***
بس است هر چه زمین از من و تو بار کشید
چگونه می شود از زندگی کنار کشید ؟
چقدر می شود آیا به روی این دیوار
برای پنجره نقاشی بهار کشید ؟
برای دور زدن در مدار بی پایان
چقدر باید از این پای خسته کار کشید ؟
گلایه از تو ندارم چرا که آن نقاش
مرا پیاده کشید و تو را سوار کشید
حکایـت من و تو داستان تکه یخی ست
که در برابر خورشید انتظار کشید
چگونه می شود از مردم خمار نگفت
ولی هزار رقم دیده خمار کشید ؟
اگر بهشت برای من و تو است چرا
پس از هبوط ، خدا دور آن حصار کشید ؟
چرا هر آنچه هوس را اسیر کرد اما
برای تک تکشان نقشه فرار کشید ؟
خدا نخست سری زد به جبه منصور
سپس به دست خودش جبه را به دار کشید
خودش به فطرت ابلیس سرکشی آموخت
و بعد نقطه ضعفی گرفت و جار کشید
غزل ، قصیده اگر شد مقصر آن دستی است
که طرح قصه ما را ادامه دا ر کشید ...

 

**********************************************

 

( به سید ضیا قاسمی که غربتش زودتر از من پایان گرفت )

*****************************************************

به نقل از وب لاگ دوست عزیزم: سید ضیاء   http://yomgan.blogfa.com/

 



 
یک سوءال ...؟(دوشنبه 87 تیر 17 ساعت 5:55 صبح )

یک سوءال :

شیعه از چه زمانی به وجود آمد ؟ زمان پیامبر یا بعد از ایشان ؟ ...

یا دوران صفویه ؟ !!.....

 

با عرض سلام خدمت شما؛
قبل ازهرچیز باید عرض کنم درمورد پیدایش تشیع چندین قول وجود دارد:
1-درزمان پیامبر(ص)؛اکثریت شیعه این قول را می پذیرند.
2-بعد از ماجرای سقیفه؛ 3-بعدازقتل عثمان، 4-درجنگ جمل، و...وازجمله درزمان صفویه.
ما ازراههای مختلف میتوانیم قول اوّل(وجود تشیع درزمان پیامبر)را ثابت کنیم وبعد ازاثبات این نظریه،اقوال دیگرخود به خود منتفی می شوند،چون درصورت اثبات تقدم زمانی ،تاخّرزمانی خودبخود منتفی میگردد.
امّا دلایل ما برای اثبات قول اول عبارتند از:
**-قرآن کریم؛برای اثبات این نظریه ازقرآن ازچند راه میتوان وارد شد:
الف؛ آیاتی که دارای لفظ شیعه هستند،مثل«وانّ من شیعته لابراهیم».
ب؛ آیات مربوط به فضایل امام علی (ع)مثل آیات سوره «هل اتی»وآیه «انّما ولیکم الله ورسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصلاة ویوتون الزّکاة وهم راکعون»{مائده /55}.
ج؛ آیاتی که تفسیربه شیعه شده اند.مثل«اولئک هم خیرالبریّة».
البته باید توجه داشته باشیم که با آیات قرآن بدون کمک روایات نمی توانیم مطلب فوق را ثابت کنیم.

**روایات؛
الف:روایات تفسیری،یعنی روایاتی که آیه «اولئک هم خیرالبریّة».را به علی (ع)وشیعیان علی تفسیرکرده اند.
ب:روایات غیرتفسیری؛ روایاتی که فضایل امام علی وشیعیانش را ذکرکرده اند.مثل«علیٌ وشیعته هم الفائزون».این روایات ازطریق شیعه وسنّی ازپیامبر(ص)نقل شده اندوفرض ما این است که صدوراین روایات ازپیامبر(ص)قطعی است.
**تحلیل تاریخی؛
تقریراول؛این تقریر دارای چند مقدمه است:1- توجّه پیامبر(ص)به مساله وصایت امام علی(ع) ازآغاز رسالت.بعنوان مثال مطرح کردن این موضوع در«یوم الدار»یعنی روزآغازدعوت عمومی درجمع عشیره خود.
2-سعی پیامبردرراه تحقق وصایت امام علی(ع).
3-بیان این موضوع بصورت خصوصی به یاران خاص.
4-بیان این موضوع بصورت عمومی وغیرمستقیم.مثل ماجرای سپردن پرچم درجنگ خیبربه کسی که اوخدا را دوست دارد وخدا هم اورا دوست دارد.که درروزجنگ پرچم را به امام علی(ع)سپردند.
5-نتیج? مقدمات فوق این است که:مسلمانان به دوگروه موافق ومخالف امام علی(ع) تبدیل شدند،کسانی که ایمان واقعی داشتند به دور علی(ع) جمع شدند وازاوطرفداری می کردند،وعده ای که برخلاف سخنان پیامبرعمل میکردند وبا امام علی(ع) مخالفت می کردند.
حال با قبول 4مقدمه اوّل ومقدمه پنجم،ثابت می شود که درزمان پیامبر(ص)گروهی با محوریّت امان علی(ع)وجود داشته است.

تقریردوم؛این تقریرازمقدمات زیرتشکیل شده است:
1-جوهر? اصلی تشیع اعتقاد به وصایت وحق خلافت است.
2-گوشزد شدن این مطلب ازسوی پیامبر(ص)
3-آغازدسته بندی ها دربار? این مساله اززمان پیامبر(ص).
4-استفاده ازروایت« یا علیّ لا یبغضک الّا منافق ولا یحبّک الّا مومن».با توجه به تقابل دولفظ منافق ومومن،وبکاربردن لفظ منافق نه الفاظی مثل «کافرومشرک»،به این مطلب پی میبریم که عده ای درزمان پیامبر(ص)باطن وظاهرشان یکی نبوده ودرظاهربا امام علی(ع)موافق بودند ولی درباطن مخالف بودند.استفاده ازلفظ منافق فقط برای زمان پیامبر(ص) ووجود گروه مخالف امام علی(ع) مناسبت داردوسازگاراست.چرا که بعد ازپیامبر(ص)،مخالفین دیگرنفاق نداشتند،بلکه آشکارا امام علی را کنارگذاشتندوبا اومخالفت کردندودیگرنفاق معنا نداشت.پس با کمک این روایت به این نتیجه می رسیم که گروه بندی دوجناح موافق ومخالف امام علی(ع)درزمان خود پیامبر(ص)وجود داشته است.
نتیجه اینکه:با توجه به مطالب ذکرشده ومطالب تاریخی به این نتیجه می رسیم که،درزمان پیامبر(ص) شیعه وتشیع وجود داشته است.وبا اثبات این مطلب نطریه های دیگرمنتفی شده و نیازی به بررسی ندارند.درپایان این مطلب را عرض کنم که درزمان صفویه فقط «تشیع». بعنوان مذهب رسمی ایران مطرح شد.

********************************************************************************** ( یا حق)
با استفاده از :  http://www.cloob.com/clubname/pasokh


 
محصول کارگاه وزارت مستعمرات (2)(چهارشنبه 87 تیر 12 ساعت 1:0 صبح )

تاریخچه شکل­گیری وهابیت

دانشنامه ویکی پدیا ذیل واژه وهابیت آورده است: دیدگاه جدیدی در مذهب سنی حنبلی است که بنیانگذاران آن شیخ محمدبن عبدالوهاب ( 1115 1206 قمری) از علمای بزرگ سنی عربستان بنیان نهاد. وی خود پیرو شیخ­الاسلام ابن تیمیه بود و با ایدئولوژی­های شیعه، تصوف و ... آن زمان به مخالفت برخاست. شیخ محمد بن عبدالوهاب تنها به حدیث و قرآن اعتقاد داشت و واسطه کردن شخص و بندگان خدا را کفر به خدا و شرک مطلق می­دانست.

شیخ محمدبن عبدالوهاب در دمشق به تحصیل پرداخت و از علمای حنبلی، آرای ابن تیمیه و ابن قیم الجوزیه (شاگرد ابن تیمیه) را آموخت. ابن عبدالوهاب به بغداد و بصره مسافرت کرد و مذهب حنبلی را تکمیل کرد و در بازگشت، محمدبن سعود را که بر قبائل عتوب و عتره امارت داشت به وهابیت دعوت کرد و او نیز این عقیده را پذیرفت و افکار شیخ محمدبن عبدالوهاب را شعار حکومت خود کرد و برای نشر آن با شهرهای مجاور خود پیکارها کرد و مرکز حکومت خود را درعیه قرارداد. در آن زمان، ریاضی ها از دعوت او سرپیچیدند و دهام بن دواس، امیر ریاض با ابن سعود سال­ها پیکار کرد تا عاقبت مغلوب شد و حکومت ریاض به ابن سعود رسید. پس از محمدبن سعود، پسرش عبدالعزیز بن سعود به امارت رسید. او نیز برای نشر آیین وهابیت کوشش­ها و جنگ­ها کرد. در سال 1215 هجری قمری، پانزده هزار نفر از وهابیون برای پاک کردن شهر کربلا از آنچه " نمادهای شرک" می نامیدند به شهر کربلا حمله و خزینه و حرم حسین پسر علی(ع) را به کلی تخریب کردند.

چون این خبر منتشر شد فتحعلی شاه قاجار، پادشاه وقت ایران، صدهزار نفر لشگر فراهم کرد و سلیمان پادشاه والی بغداد نیز لشگری جدا برانگیخت که با لشگر وهابیون در صحرای نجد رزم کنند، لکن در ایران جنگ روسیه پیش آمد و در عراق جنگ کردها برای برپایی کشور مستقل خودشان برپا شد و بدین صورت تفکر وهابیت به شکل قدرتمند ظهور کرد.

وهابیت در 50 سال گذشته مذهب درباری سعودی بوده است، اما گروهی تندرو از این میان به نام القاعده و سلفی­های تکفیری (سلفی جهادی) ظهور نموده و باعث انشعاب در مکتب وهابیت شده­اند. (http://fa.wikipedia.org

همفر، کارمند عالی­رتبه وزارت مستعمرات انگلیس در قرن هجدهم میلادی، در خاطرات خود که مجله آلمانی اشپیگل در ایام جنگ جهانی دوم آن را منتشر ساخت، روی دیگر سکه پیدایش و گسترش فرقه نوظهور وهابیت را تصویر می­کند.

وی که پس از یک ماموریت دوساله در شهر آستانه (اسلامبول) پایتخت امپراطوری عثمانی و آموختن قرآن، شریعت اسلام و زبان عربی و ترکی در آنجا برای دادن گزارش به لندن بازگشته بود این بار برای تکمیل ماموریتی که وزارت مستعمرات برایش درنظرگرفته بود به بصره اعزام شد و در بصره بود که برای نخستین بار با محمدبن عبدالوهاب جوانی که هرسه زبان ترکی، فارسی، و عربی را می­دانست و در لباس طلاب علوم دینی بود آشنا شد. همفر درباره ویژگی­های عبدالوهاب، او را جوانی سخت مغرور و متکبر و عصبی مزاج که برای مذاهب چهارگانه اهل سنت ارزش قائل نبود و نسبت به شیعه بی­تفاوت بود، معرفی می­کند.

وی پس از طرح دوستی عمیقی که با ابن عبدالوهاب می­ریزد با استفاده از غرور علمی این جوانک نورسیده و اطلاعات خوبی که از مسائل اسلامی کسب کرده بود رفته رفته اعتماد کامل او را به خود جلب کرده و به او می قبولاند که یک رسالت الهی در اصلاح امت اسلام و زدودن بدعت­ها از دین اسلام دارد.

در بخشی از خاطرات همفر درباره نشر عقاید ابن عبدالوهاب آمده است: « شیخ هرچه بیشتر اظهار دعوت می­کرد، دشمنش بیشتر می­شد، و گاهی هم در اثر فشار دشمن و شایعاتی که برضدش می­شد می­خواست از راهش برگردد، ولی من نمی­گذاشتم و دوباره او را مصمم می­ساختم و به او می­گفتم: محمد پیامبر (ص) در راه اظهار دعوت خود بیش از اینها رنج کشید و این راه، راه بزرگواری است ، و هر مصلحی می بایست سختی و ناملایمات ببیند.» (خاطرات مستر همفر، انتشارات امیرکبیر، ص 185)

مستر همفر درباره نحوه ارتباط گرفتن محمدبن عبدالوهاب با محمدبن سعود می­نویسد: « پس از چندسال فعالیت، وزارت مستعمرات توانست محمدبن سعود را به طرف ما جلب کند و قاصدی نزد من آمد و این جریان را برای من توضیح داد و از آن پس برای ما لازم شد که از دو محمد (محمدبن عبدالوهاب و محمدبن سعود) پیروی کنیم، از محمدبن عبدالوهاب دین و از محمدبن سعود قدرت، تا این دو بر دل­ها و اجساد مردم مستولی شوند، زیرا تاریخ ثابت کرده است که حکومت­های مذهبی دوام بیشتری دارند و دارای نفوذ و هیبت می­باشند.» (خاطرات مستر همفر، ص 187 و 186)

همفر در بخش دیگری از خاطرات خود، طرح 6 ماده­ای که وزارت مستعمرات به وی داده بود تا به شیخ محمدعبدالوهاب القا کند، اشاره می­کند این طرح نقشه دقیقی بود که به جز دو اصل آن که به واسطه حساسیت فوق­العاده مسلمانان تاکنون عملی نشده، سایر موارد مو به مو اجرا شده است. این طرح دستورالعملی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

1 - تکفیر تمام مسلمانان و مباح بودن قتل آنان، غارت کردن اموالشان و هتک آبروی آنان و فروختن آنان در بازار برده فروشان و جواز برده ساختن مردانشان و کنیزگرفتن زنانشان.

2 نابود ساختن کعبه به نام این که جزء آثار بت­پرستی است اگر بتواند و مانع شدن مردم از حج و تحریک عشایر و قبایل به غارت قافله­های حجاج و کشتن آنان .

3 - کوشش به منظور ایجاد روح نافرمانی نسبت به خلیفه عثمانی و تحریک مردم برای جنگیدن با او و تجهیز لشکرهایی برای این منظور و نیز لازم است با شریف­های (امیران محلی) حجاز با تمام وسایل ممکن مبارزه و از نفوذ آنان کاسته شود.

4 - ویران ساختن قبه­ها و ضریح­ها و اماکن مقدسه از نظر مسلمانان در مکه و مدینه و دیگر بلاد اسلامی که برایش امکان داشته باشد، به بهانه این که اینها بت­پرستی و شرک و نوعی اهانت به شخصیت پیامبر و خلفای او ورجال اسلام است.

5 - ایجاد هرج و مرج و آشوب در بلاد اسلام به هراندازه که بتواند.]مرجع ضمایر سوم شخص در این جملات محمدبن عبدالوهاب است[

6 - انتشارقرآنی که کم و زیادهایی طبق احادیثی که در مورد تحریف قرآن رسیده است در آن عملی شده باشد.( همان، ص 181 و 182)

به عنوان نمونه در مورد ماده اول این طرح اگر بخواهیم به حرکتی که آل سعود پس از تحریکات استعماری در منطقه عربستان آغاز کرد اشاره کنیم آمارهایی که کتاب "وهابیت، مسلک ضداسلام" نوشته عباسعلی محمودی از کتاب "آل سعود من این؟ و الی این" نقل قول می کند کافی است.   

-   آل سعود 3790 نمازگزار را در مساجد قریه "شعیبه" درشب 27 ماه مبارک رمضان به قتل رسانیدند.

-  410 نفر از مسلمانان عشیره آل اسلم از قبیله "شمر" را که در منطقه "حبیده" نزدیک "حائل" واقع است ذبح کردند.

- 513 نفر از اهل قبیله "عتره" را در واقعه­ای به نام "مذبحه بیضاء شیل" کشتند.

- 15 هزار نفر را در قتلگاه "طائف" و "حویه" که بیشترشان کودکان و زنان بودند به قتل رساندند.

- 7 هزار عرب مسلمان از بنی مالک را در وادی بنی مالک در طائف مقتول ساخته و 70 قریه از قراء آن را به دلیل آن که شیخ آنان "عبدالله بن فاضل" از شهر دفاع کرده و در برابر عمال آل سعود از تجاوز به خواهران و همسرش مقاومت نموده ویران کردند. (ص 32 34)

بسیاری از قتل­های دیگر درکارنامه این جماعت که به پشتوانه فکری ابن عبدالوهاب حرکت می­کردند و از طریق کمک­های مالی انگلیس و غنایم بدست آمده از قبایل مناطق مختلف عربستان به ثروت هنگفتی رسیده بودند، موجود است.

در جای دیگر این کتاب به نقل از تاریخ سعودی آمده است: «مسلخ­هایی که جان بی­گناهان قربانی شد، بیش از یک میلیون مسلمان اعم از شهرنشین و بادیه نشین که عموماً از اهل سنت بودند، قربانی شدند.» (ص 35)

در همین کتاب که به تاریخ ظهور آل سعود می­پردازد درباره اماکنی که آل سعود براساس فتاوی ابن عبدالوهاب ویران کرد، آمده است: « آل­سعود خانه حضرت خدیجه (س)، خانه­ای که حضرت صدیقه طاهره (ع) در آن به دنیا آمد، خانه حمزه (ع) عموی پیامبر ص را که در المسفله مکه واقع بود و بیت­الارقم، همان خانه­ای که نخستین جرقه انقلاب اسلامی پیامبر از آن جهید، ویران کرد. همچنین آرامگاه شهیدان بدر و قبرستان بقیع را زیر و رو کرد و آرامگاه امامان معصوم علیهم السلام شیعه را ویران نمود.»(ص 38)

این جماعت به هنگام تعرض به قبرستان بقیع، به آرامگاه مقدس پیامبر اکرم(ص) نیز تاختند و اموال و زینت آلات آن را به غارت بردند و اگر اعتراض همه جانبه مسلمانان جهان وخشم فراوان آنان نمی بود، مزار رسول خدا (ص)، همچون بیابان احد می شد که اثری از آرامگاه شهیدان احد در صدر آنها حمزه سیدالشهدا، پیدا نیست.

...

***************************************************************************************************

به نقل از :  http://www.nehzateentezar.blogfa.com



<      1   2   3      




بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:3  بازدید

مجموع بازدیدها: 79939  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «