سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ یاران، کسی است که تو را به سوی خیر راهنمایی می کند . [امام علی علیه السلام]

هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...

 
 
آیا سخنان احمدی نژاد از روی سهو بود ؟؟؟(سه شنبه 88 شهریور 31 ساعت 4:6 عصر )

یک تعبیر ناشیانه احمدی نژاد و به خطر افتادن ریشه مقابله با اسرائیل

            
دوشنبه ، 30 شهریور 1388
 
مقایسه یهودیان ساکن اسرائیل با سرخپوستان آمریکا توسط دکتر احمدی نژاد،
 اصالت و صحت استدلال های جهان اسلام درباره اشغال گران اسرائیل را به
 خطر انداخته است. یک کارشناس حوزه فلسطین در گفتگو با «آینده»، ضمن
 بیان مطلب فوق افزود: آقای دکتر احمدی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه های
 نماز جمعه روز قدس با اشاره به موضع صهیونیست‌ها و حامیانشان درباره لزوم
 تشکیل کشور مستقل برای آنها فرمودند: اگر بخواهیم چنین منطقی را بپذیریم
 که اینها در فلسطین یا هر سرزمین دیگری کشور مستقلی داشته باشند، پس
 آمریکا هم باید تحویل سرخ‌پوستان شود.
 و در این عبارت، به صراحت موقعیت و حق داشتن یهودیان اشغال کننده فلسطین را با موقعیت سرخ پوستان آمریکا مقایسه کردند، در حالی که این مقایسه کاملا نادرست و زیر سوال بردن ?? سال استدلال جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس توضیح داد: برعکس استدلال آقای احمدی نژاد، موقعیت فلسطینیان مشابه سرخ پوستان آمریکاست و این ملت مظلوم هستند که در سرزمین مادری خود ساکن بوده اند و گروهی از مکان های مختلف دنیا به آنجا مهاجرت کرده و سرزمین فلسطین را غصب کرده اند، نه اینکه ما یهودیان اشغال کننده را مشابه سرخ پوستان آمریکا بدانیم و در واقع بر ادعاهای بی اساس آنان مبنی بر اینکه سرزمین فلسطین، میراث باستانی این قوم است، صحه بگذاریم، لیکن برعکس امروز شاهدیم که اتباع یهودی کشورهای دیگر از گوشه و کنار دنیا به صورت اجباری یا داوطلبانه در دهه های اخیر به فلسطین آورده شده اند و سرزمین آبا و اجدادی فلسطینیان را اشغال کرده اند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: حتی یهودیان ساکن فلسطین اشغالی را نمی توانیم با مهاجرین آمریکا مقایسه کنیم، چرا که آن مهاجران در واقع یک سرزمین بکر و کشف نشده را کشف و توسعه دادند و کشوری جدید ایجاد کردند، اما یهودیان مهاجر به فلسطین کشوری که برای چند هزاره از زمان پیامبرنی چون ابراهیم (ع) و موسی (ع) تمدن، تاریخ، فرهنگ و تمامیت ارضی داشته است را عملا با زر و زور و تزویر اشغال کردند، بنابراین مقایسه یهودیان مهاجر به فلسطین حتی با مهاجرین اروپایی به قاره آمریکا نیز نادرست است، چه رسد با سرخ پوستان ساکن این قاره که در واقع صاحبان اولیه سرزمین خود محسوب می شوند.

 وی ادامه داد: امیدواریم که این تعبیر آقای احمدی نژاد اشتباهی تصادفی و صرفا یک سهو لسان باشد و در مقایسه ای که کل حقانیت مردم فلسطین را در مبارزه برای پس گرفتن سرزمین خود زیر سوال برده، عمدی وجود نداشته باشد، البته این امیدواری با اظهارات چندی پیش آقای مشایی که اتفاقا غایب راه پیمایی روز قدس بودند، در تضاد است. چرا که ایشان گفته اند: "ما با مردم اسرائیل دوست هستیم" و آقای احمدی نژاد فرمودند:" موضع مشایی موضع دولت است" و ایشان تنها با چند هزار نفر مشکل دارند.
 این کارشناس در ادامه تاکید کرد: بنابر مستندات تاریخی و خواسته صحیح جهان اسلام، سرزمین فلسطین متعلق به ساکنین عرب آن می باشد که اکثریت آنها را مسلمانان و اقلیت را مسیحیان و یهودیان تشکیل می دهند و بنابر دیدگاه صریح امام خمینی (ره)، کلیه مهاجرین یهودی به این سرزمین غاصب، محسوب می شوند.

 

 







بازدیدهای امروز: 3  بازدید

بازدیدهای دیروز:6  بازدید

مجموع بازدیدها: 79761  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «