سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]

هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...

 
 
هولوکاست افسانه نیست (قسمت سوم )(دوشنبه 87 شهریور 4 ساعت 1:32 صبح )

* دنیا پس از هولوکاست امریکایی

 

در قسمت قبل گفتیم که هولوکاست به چه معناست ؟؟...

با این وصف بی شک سوزاندن ساکنان غیرنظامی یک شهر در درجه حرارتی که سنگ را ذوب می نماید، یک هولوکاست واقعی است.

 

18 اکتبر 1945 اسناد بسیار محرمانه آزمایشگاه لوس آلاموس به دست لاورنتی بریا، رئیس پلیس مخفی شوروی و مسؤول برنامه هسته ای شوروی می رسد و این نقطه آغازی برای یک جنگ سرد می گردد. امروزه در سیستم های جدید راکت هایی وجود دارند که قادر هستند در ظرف یک ساعت، کلاهک های اتمی را از یک سر کره زمین، به سر دیگر بفرستند. به این ترتیب، آنچه مسلم است، از سال 1950 تا کنون حجم جنگ افزارهای موجود در جهان به میزانی که برای نابودی بشریت کافی باشد، رسیده است. شاید از همین رو بود که وقتی از انیشتین پرسیدند که در جنگ جهانی سوم از چه سلاحی استفاده می‌شود؟ وی در جواب گفت: نمی‌دانم اما اینقدر می‌دانم که در جنگ جهانی چهارم چوب و چماق به کار خواهند گرفت.

هر چند طفلکی انیشتین نمی توانست حدس بزند که در ابتدای قرن بیست و یکم میلادی کشورهای جهان به قدری سلاح اتمی خواهند داشت که بتوانند 12 بار بلکه بیشتر !! کرهء زمین را نابود سازند !!!

   

به دنبال نفرت شدیدی که استفاده از بمب اتم پدید آورد و با علم به موازنه قدرت بین رقیبان مختلف در سطح جهان، استفاده از سلاحهای اتمی در عمل کارآیی خود را از دست داده است. اگرچه امریکا بارها در جنگ های خود که آخرین بار در عراق رخ داد، از اورانیوم ضعیف شده در بمب های خود استفاده کرد که اثرات بسیار نامطلوبی بر نسل های بعدی پدید آورده و خواهد آورد.

 

اما آنچه کمتر مورد توجه واقعی جهانیان قرار گرفته است، این است که امریکا تنها کشوری است که تاکنون از سلاح هسته ای استفاده نموده، از سال 1945تاکنون با جنگ‌ها و مداخلات نظامى اطلاعاتى در مناطق عمده جهان تشنج آفرینی نموده تا جایی که آمارها نشان می دهد، امریکا مستقیم و غیرمستقیم در این مدت به 44 کشور حمله کرده است؛ و اکنون نیز برخلاف تعهدات خود نه تنها از تعداد کلاهک های هسته ای خود نکاسته است، بلکه رسماً خبر بازسازی آنها را منتشر می کند.

 

ریشه‌هاى استراتژى این جنگ های مکرر را می توان در دکترین ترومن دید که براى نخستین بار در سال 1948 از سوى «جورج کنان»، مشاور سیاست خارجى او اعلام شد.

 

این استراتژى به صراحت بیان می‌کند که امریکا باید سلطه اقتصادى و استراتژیک خود را با توسل به ابزار نظامى حفظ کند. انزواى سیستم سازمان ملل هم به عنوان یک نهاد بین‌المللى مستقل و بانفوذ از همان ابتداى شکل‌گیرى آن در سال 1946، جزیى از سیاست خارجى امریکا بوده است. جورج کنان گفت: "به طور معمول سازمان ملل اهداف مفیدى دارد، اما بیش از آن‌که بتواند مشکل را برطرف کند، مشکل پدید آورده و تلاش‌هاى دیپلماتیک ما را تا حد زیادى پراکنده کرده است. استفاده از اکثریت سازمان ملل براى اهداف بزرگ سیاسى، سلاحى است که ممکن است روزى به سوى خودمان هم نشانه رود." این نگاه آنچنان در امریکا ریشه دوانیده است که در آخرین موارد آن همچون جنگ افغانستان و عراق به رغم مخالفت قریب به اتفاق کشورها، امریکا به آنها حمله کرد تا منافع خود را تأمین نماید.

 

حال سؤال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده است که دنیا در برابر کشوری که از سلاح های ویرانگری برخوردار است و هر لحظه سایر کشورها را تهدید می کند، بایستد و خواستار خلع سلاح آن شود؟ این سؤال در حالی مطرح است که در سالهای اخیر وقت و انرژی اغلب کشورهای بزرگ در رویارویی با ایرانی صرف شده است که گزارش های نهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانگر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای آن است.

 

این رویکرد جهانی ناشی از توان قوی امریکا در اجرای پروژه فریب است، آنچنان که هر از گاهی اسناد خارج شده از طبقه بندی امریکا نیز به وضوح نشان داده است که چگونه این فریب کاری شکل گرفته است. همین قدرت فریب است که ایران را به جای امریکا در معرض سوال جهانی قرار می دهد و همچنین افسانه هولوکاست را شکل می دهد تا کوره آدم پزی به بزرگی هیروشیما و ناکازاکی به فراموشی سپرده شود.

 

منابع:

http://rajanews.com

http://images.google.com

**********************************

در دنباله ء این بحث در مجالی دیگر به تشکیل کشور یهودی برای نجات یهودیان از هولوکاست !! و جوانب آن خواهیم پرداخت. به قطع نظرات شما راهنمای ما در این مسیر خواهد بود ...

 

   

*************************************************************

                                                    " یا حق تعالی "

 







بازدیدهای امروز: 5  بازدید

بازدیدهای دیروز:3  بازدید

مجموع بازدیدها: 79942  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «