سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف، اختلاف را می زُداید و الفتْ پدید می آورد. [امام علی علیه السلام]

هنر و فلسفه و ادبیات و ادیان ...

 
 
وهابیت و القاعده(چهارشنبه 87 خرداد 15 ساعت 8:36 عصر )

وهابیت

محصول کارگاه وزارت مستعمرات (?)

 

چکیده
جماعت اندک اما افراطی القاعده که در مقطعی از رخدادهای جهان اسلام بر سر زبانها افتاد و براساس جنجال رسانه­های صهیونیستی به اشتباه بلکه با شیطنت به عنوان نماینده ناشایست جهان اسلام معرفی شد به واقع بازوی نظامی تفکر عده قلیلی از فرقه­های اهل سنت است. این عده براساس اندیشه­های خشک سلفی در آزمایشگاه استعماری انگلیس حدود 250 سال پیش با چهره­ای جدید بازتولید شد.

 دقیقاً در همان مقطع بود که دست استعمار برای پیگیری منویات اقتصادی خود در جهان اسلام، به یک فرقه سازی باطل در شیعه نیز تحت عنوان بابیت و بهائیت دست زد. فرقه بابیت با تدبیر وزیر هوشمند ایرانی (امیرکبیر) در نطفه خفه شد و فرقه بهائیت که در ایام فترت حاکمیت شیعه در دوره قاجار و حمایتهای سلسله پهلوی توانسته بود مجالی برای عرض اندام و ظهور در نهادهای مختلف ایرانی بیابد با تدبیر روحانیت شیعه راه به جایی نبرد و سپس با ظهور انقلاب اسلامی تا حد زیادی به محاق رفت. اما فرقه وهابیت در دوران افول امپراطوری بیمار(عثمانی) و با حمایت­های مادی و معنویت استعمار انگلیس در سرزمین نجد و درکنار خانه وحی و رسالت شکل گرفت، با پشتیبانی شمشیرهای خاندان مشکوک(!) ابن سعود توانست حاکمیت خود را بر عربستان تحکیم کند.

این فرقه نوظهور که براساس آموزه­های التقاطی و تحریف شده­اش از قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) ، شرک شیعه و بسیاری از فرقه­های اهل سنت را شعار خود ساخته در تلاش است تا به هر وسیله ممکن، بسیاری از باورها و رفتارهای متین اکثریت مسلمانان و بویژه جماعت پشتگرم به نصوص قرآن و آموزه­های معصومین (ع) (شیعه) را شرک­آلود خوانده و برهمین اساس درمقطعی اقدام به تخریب اماکن مقدس اسلامی کرد. در حال حاضر نیز علمای این جمع به راحتی و بدون هرگونه ملاحظه­ای درباره وحدت امت اسلام که رویه اکثریت علمای بزرگ اسلامی (اعم از شیعه وسنی) بوده است، به راحتی حکم تکفیر شیعیان و مهدورالدم بودن ایشان را صادر می­کنند که نتیجه آن شیعه­کشی­هایی است که اخبار آن را فراوان از گوشه و کنار جهان اسلام، از هند و پاکستان گرفته تا ایران و عراق و عربستان به دست به ظاهر مجاهدان این فرقه "پرداخته" استعمار می­شنویم. این رفتارها باعث واکنش بسیاری از علمای جهان اسلام به ویژه شیعیان شده است که موضع گیری جدی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه یک نمونه از این واکنش­هاست.

محمل خبری مقاله
آیت­الله مکارم شیرازی در نامه­ای خطاب به منوچهر متکی، وزیر امور خارجه با اشاره به برخی اهانت­ها در عربستان به زوار مذهب شیعه، تصریح کرد: «تعلل وزارت خارجه کشورمان و همچنین سازمان حج و زیارت، مخصوصاً درمورد اهانت به زوار مذهب شیعه و سمپاشی به وسیله کتابهای مملو از تهمت و دروغ هیچ توجیه شرعی و منطقی ندارد.»

در نامه آیت­الله مکارم شیرازی به وزیر امور خارجه آمده است: «اخیراً اخبار بسیار نگران­کننده­ای از طرز رفتار بعضی از عوامل عربستان سعودی (عمدتاً سلفی­های بسیار متعصب) نسبت به زوار ایرانی خانه خدا شنیده می­شود که درقبرستان بقیع نسبت به آنها توهین و اهانت می­کنند و تبلیغات گسترده­ای برضد عقاید شیعه دارند و اجازه هیچ گونه دفاع منطقی به کسی نمی­دهند و از آن بدتر این که یک سلسله کتاب­های مملو از بدگویی به مقدسات شیعه با اصرار به جوانان ایرانی می­دهند تا به گمان خود آنها را در پیروی از مذهب اهل بیت (ع) متزلزل سازند، حتی اخیراً شنیده شده که به بعضی از دیپلمات­های عالی­رتبه ایرانی در بقیع توهین کردند و کتاب دعا را از دست او گرفته بر زمین زدند!»   (خبرگزاری فارس، 24/2/86)

مطالبی که اخیراً آیت­الله مکارم درباره بدرفتاری عاملان سعودی در مکه و مدینه با زوار شیعه و ایرانی خطاب به وزیر امور خارجه نقل کرده است را بگذارید کنار خبرهای بسیار دیگری که از رفتارهای پیروان این فرقه در عربستان و سایر کشورهای اسلامی نقل می­شود.

آیت­الله نوری همدانی شنبه 16/7/84 پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه معصومیه قم به فعالیت­های گسترده وهابیت در براندازی شیعیان و تضعیف عقاید آنان اشاره و تصریح کردند: «وهابیت پنج هزار ]عنوان[ کتاب در نقد شیعه منتشر کرده است و در موسم حج سال 1381 بیش از یک میلیون نسخه کتاب برضد شیعه در بین حجاج توزیع کرد.» ( پایگاه اینترنتی مجمع جهانی شیعه شناسی،  17/7/84)

حیات مقدم، استاندار خوزستان در گفت­وگویی اعلام کرد: «از مجموع 46 نفر دستگیر شده در حوادث بمب گذاری­های اخیر ]در اهواز[ 44 نفر از آنها دارای عقاید وهابی هستند.»   (پایگاه اینترنتی www.inroozha.com به نقل از خبرگزاری آفتاب، دوشنبه 1/12/1384)

وی ]ملاعمر[ در بازگشت از عربستان در جمع شورای عالی طالبان حضور یافته و با مثبت ارزیابی کردن سفر خود، اظهارکرده که در طول آن، ملاقات­های متعددی با شیوخ و تجار سعودی داشته و ... این مبلغ تحویل ملاعبیدالله ،معاون ملاعمر شده است. ( پایگاه اینترنتی بازتاب، 11/6/1385، کمک­های میلیونی شیوخ وهابی به ملاعمر ادامه دارد)

"شیخ صفرالحوالی"، مفتی وهابی در وب سایت خود اعلام نموده است: «حزب الله که معنی آن حزب خداست، در حقیقت حزب شیطان است.» وی همچنین گفته که برای حزب الله دعا نکنید. (پایگاه اینترنتی بازتاب ، 15/5/1385، خشم وهابیت از اتحاد مسلمانان پشت سرحزب الله)

کینه این گروه فقط به شیعیان محدود نیست و آنها برای دستیابی به اهداف خود حتی حاضرند آن بخش از اهل سنت را که دیدگاهایشان را قبول ندارند (که اکثریت این مذهب را شامل می­شود) با اعمال تروریستی از بین ببرند. به عنوان نمونه پایگاه خبری بازتاب در 5 اردیبهشت 1385 ذیل تیتر" قتل علمای رده بالای اهل سنت، برنامه تازه تروریست­های وهابی"، نوشت: هر دو گروه یاد شده با جریان وهابیت به شدت مخالفند و به رغم درخواست آنان که مراسم مولودی برای رسول خدا(ص) را بدعت می­دانند، اینان هرساله و با حضور میلیون­ها نفر آن را برگزار می­کنند. امسال مانند سال­های گذشته مراسم مولودی در محل "نشتر پارک" با حضور دست کم دو میلیون نفر برگزار شد. کشته­شدگان روی سکویی نماز می­خواندند که زیر آن بمب کار گذاشته بودند.

تیترهای دیگر سایت بازتاب درباره فعالیت­های فرقه دست ساز وهابیت نیز جالب است:
-  حمله گروهی از وهابیون به حوزه علمیه لار (16/7/1384)
-  کشف کتاب­های تبلیغ وهابیت در خرمشهر (27/9/1384)
-  دیدار محرمانه هیئت وهابی با خاخام­های یهودی آمریکا (12/12/1383)

 ******************************************************************    ادامه دارد...

 

  به نقل از:

www.nehzateentezar.blogfa.com

 







بازدیدهای امروز: 3  بازدید

بازدیدهای دیروز:65  بازدید

مجموع بازدیدها: 80077  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «